tisdag 9 oktober 2012

UNDERBART!

Ja det är verkligen det rätta ordet när man får se sin lilla kille må bra där inne i magen och han växer på hur fint som helst <3
Han låg jätte märkligt med sin kropp, barnmorskan som gjorde ultraljudet ritade ut på min mage för att visa hur han hade ben och armar, huvudet var lättast att förstår det ver ner just nu ialla fall *ler* Vi fick två fina ansiktsbilder på honom för han var inte så där jätte pigg på att visa sig allt för mycket. Efter ultraljudet var det dax för flödesmätningen vilket gick bra, bättre denna gången än när jag gjorde det med Levi tycker det känns som man ska dö när man ligger där på ryggen och dessutom hålla andan i mellan åt men som sagt det gick ändå bra och allt såg så fint ut!
Sen var det dax för SPEC och vi fick träffa den underbaraste barnmorskan jag träffat där, hon var hur go och förstående som helst utan att behöva "anstränga" sig och det var underbart. Vi tog blodtryck, lyssnade på hans hjärta och VI kände på honom, hon visade mig hur jag skulle göra för att känna hans huvud och det var en FANTASTISK känsla som jag levde länge på igår, det var verkligen en otroligt häftigt :)
Igår gick vi där ifrån och kände oss nöjda ochd et var så skönt! Även om oron då och då kommer tillbaks så var det skönt att få känna så igår.
Och jag LÄNGTAR så ofantligt mycket efter honom vill bara kunna spola fram tiden lite.


Efter alla besöken så åkte jag och Björn och åt lunch vilket var jätte mysigt vi satt lugnt ner rätt så länge innan det var dax för nästa möte, nämligen att skriva på papper om lägenhetsbyte. Det gick snabbt och lätt så nu är allt klart med det också!
Sen hann vi hem om en stund innan vi skulle möta upp farmor på Fonus, begravningsbyrån som hjälpte oss med Levis begravning. Det var verkligen med blandade känslor som jag åkte dit men dom lät oss välja en lyckta till Levi och även ett ljus. Jag fasnade för ett ljus där det stod
Vi ses igen ochd et kändes så rätt. Sen åkte vi till Levis grav och satte lycktan med hans ljus och sen stod vi där bara alla tre och det kändes som vi alla blev så tagna av att vara där igår för vi alla grät lite. Det är så märkligt att vara där, jag kan knappt än fatta vad som hänt och att det är jag som står där och besöker MITT barn. Det var som jag sa till Björn han är verkligen ett saknat barn samtidigt längtar vi så efter lille man och det är också en märklig känsla.


Sen var det bara att snabbt åka och hämta barnen hem och fixa kvällsfika för mormor och morfar kom på besök. Mamma har varit i turkiet en vecka och saknade såklart barnen en massa. Det var jätte mysigt att ha dom här trots att det slutade med att mamma fick feber :( nu får vi hoppas att vi andra klarar oss ifrån det.

Man kan säga att både jag och Björn var SÅ trötta efter gårdagen att vi la oss TIDIGT för att få många timmars sömn vilket var välbehövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar