onsdag 3 oktober 2012

Lättnad

Jag har dragit en lättande suck ialla fall för nu, allt såg fint ut och lille man mår fint!
Vi åkte till psykologen som vi skulle idag och det var bra, jag tog upp min oro och om mina märkliga känslor och skräcken för att söka hjälp och om varför inte jag skulle kunna göra det som alla andra och det kändes bra, vi har än inte hunnit reda ut varför det är så mer än att det nog hänger ihop med hur det var och kändes med Levi, för då sökte jag ju och hade min oro som jag aldrig fick bekräftat under någon gång och sen slutade ju i mardröm. Detta är något jag verkligern måste jobba med.
Men som sagt efter vårt tid hos henne åkte vi upp till förlossningen för att kolla till lille man och varför han inte har varit så livlig där inne. Vi fick snabbt komma in på ett rum och bli uppkoplade till CTG och hjärtat slog så fint och det kändes så skönt men såklart kände jag ju att jag ville ha svar på varför han inte var lika aktiv. En stund senare kom läkaren in till oss och gjorde ett UL och mätte fostervatten och visade oss att han rörde sig där inne ,men jag kände ändå inte det. Hon berättade att han låg på ett sådant sätt så han sparkade mer åt sidorna och ner och där av kände jag mindre. TACK vilken enorm lättnad för denna oroliga mamma. Läkaren var hur go och bra som helst och vi behövde inte alls känna oss dumma eller att vi var helt "knäppa" som sökte och det var skönt. Jag är glad att vi åkte dit och kollade honom så nu hoppas jag på att kunna somna och sova lite tryggare inatt än jag gjorde igår.

Vad som mer känns skönt är att vi har tid för UL och FLÖDESMÄTNING på måndag och då får vi ju ytterligare en blick på hur det står till där inne.

Nu tänker jag ta mig en kopp kaffe och en nutella macka innan jag stoppar mig själv i sängen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar