fredag 21 september 2012

Splitrad, känslor och tankar

Är nog det rätta ordet att använda sig av just nu mest för att det finns så många tankar som bara snurrar runt i skallen på mig samt en massa
känslor som går igenom hela min kropp om och om igen. Nätterna är ingen hitt för mig och det är väl inget som underlättare direkt. Det är så jobbigt
att man inte ens på natten kan få bli "lämnad i fred"


Det är lite som om jag och min kropp behöver något nytt, en ny start kanske, förändring bara något. Jag vet inte ens om det skulle kunna vara möjligt
för det känns så omöjligt, men samtidigt är det som hela jag skriker inifrån. Usch detta låter helt galet och flummit kanske men det är verkligen svårt
att förklara på något bättre sätt.


När jag hade kommit en bit in i graviditeten fick jag en sån där jobbig känsla också om att göra om eller fixa nytt. Allt från ny vagn till att knappt kunna
ta fram visa av kläderna som var tänkta till Levi för att ge denna lilla pojke vilket annars är en sån självklarhet. Kanske är det en tanke som är att gör
jag allt detta eller byter fixar och ordnar med allt det jag känner behöver "förnyas" så kanske det skulle kännas lättare, lättare om något skulle hända
lättare att känna att detta är för den nya barnet. Förstår om ni tycker jag är märklig eller om ni inte förstår för känslan är allt annat än lätt att förklara
men det är ändå skönt att få skriva lite om det här.


Just nu handlar det även om mig, snälla hjälp mig att förändra mig, klippa mig, färga håret byta stil eller ja gå ner i vikt men det är ju dock en sak som
får vänta ett tag till och ska jag vara riktigt ärlig är det nog inget jag skulle klara av nu. Men jag känner så starkt för att även jag behöver något nytt
för just nu känner jag mig allt annat än bra eller bekväm med den jag möter i speglen varje j*vla dag.... ....


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar