torsdag 14 juni 2012

Jobb

Denna veckan har jag börjat jobba lite. Det gäller denna veckan och nästa sen är det sommarlov från jobbet sen är det dax igen till hösten. vi kör på med intensivsimskola
nu och det är kul och alla barnen är verkligen duktiga! Måste erkänna att det varit lite nervöst och specillt också efter som jag inte är en gammal simmare heller.
Men det rullar på fint tycker jag! Det ändå som är jobbigit är att jag inte träffar barnen och mannen alls mycket. Jag är hemma efter åtta på kvällen och då sover killarna
hannes brukar hålla sig vaken för att ge mig några kramar men de andra två brukar sova gott. Så jag har typ 2h på morgonen och det är allt... Det är tur det inte är sånna
tider för alltid för det hade jag inte ståt ut med och inte resten av familjen heller. Hannes frågade mig häromdagen varför jag fick detta jobbet? Han saknar mig så mycket
säger han. Men som sagt det är ju inte för alltid och det kan nog vara bra för dom att se att jag också är iväg och jobbar och att det går lika bra med pappa som med mig,
för det trodde Hannes inte heller. När han fick veta att det var pappa som skulle sköta mat och läggning de komande två veckorna blev han lite "förskräckt" och sa
- nej det är bara mamma som kan ta hand om oss. Nåh men det är ju det dom är vana vid, att det är jag som är hemma och det har ju gått precis lika bra med pappa!

på dagarna försöker jag även hinna med och orka med att plugga min engelska, nåste väl ändå säga att det känns som om det rätt så bra trots att man lätt kan slinka lite
efter just nu men det ska nog fixa sig, har första provet i morgon.
Tycker det ska bli riktigt skönt med helg nu så man kan få gosa en massa med familjen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar