torsdag 19 april 2012

Lite av varje

Igår blev det inget skrivet men tar mig tiden till det idag, jag vill ju gärna hinna med att skriva en gång om dagen men som i alla familjer så är det svårt att hinna med allt man vill.
Det var en ok dag igår, dagen var i och för sig lång och grå men kvällen var bra. Vi var och åt kvällsmat hos våra fina vänner och det som är så skönt med dem är att vi kan vara som vi är, vi behöver inte vara lyckliga och glada utan det är ok om det är skit och det är skönt. Det var även skönt att komma bort lite man behöver det ibland.

Jag har svårt att ta mig ut, svårt att komma igång med att göra mig klar och såna saker har svårt att sem "meningen" i det. Men idag kom jag iväg till stan på fm där jag träffade min kära syster och min lillebror, vi gick och kollade lite på stan och fikade och det var mysigt. Sen åkte jag och Björn och handlade, sen kom farmor med barnen och jag och Melvin och Björn åkte och simmade, det var  jätte mysigt att Björn kunde följa med och titta på Melvin.
Det är verkligen härligt att komma iväg med Melvin och och göra någon han tycker så mycket om, han tjatar om att gå och simma från det han kommer hem tills vi är där. Verkligen härligt att ha den stunden med honom och han verkar tycka detsamma!

Levi har funnits massa i mina tankar, det gör han i och försig alltid men kanske lite extra de sista dagarna, min fina lilla kille vad jag saknar honom, tänk att man kan sakna någon så mycket det är inte klokt. Köpte ett fint hjärta till honom idag som jag ska lägga på hans grav, finns så mycket jag skulle vilja att han skulle ha.
Hans gravsten är har vi äntligen fixat med och godkännt, nu ska bara dem som bestämmer göra det med sen efter det tar det ca 8v innan vi har den på plats, men som sagt skönt att vi skickat in det ialla fall. Gravstenen har kännts viktig för oss båda sen samtidigt är det inte det vi prioriterade, pappret på ritningen vi fick som vi inte var helt nöjda med låg här hemma länge innan vi nu gjorde det klart. Tror den kommer bli jätte fin till honom.

Snart helg igen, hoppas på lite tid över så man kan åka till hans grav och sätte någon ny blomma och lägga hjärtat men vi får se, barnen är inte alltid upplaggda för det heller så då är det bättre att vänta. När jag är vid graven så känns det viktigt för mig att det blir bra vet inte varför det är så viktigt men det är det, jag behöver få känna den där behagliga känslan i kroppen när jag är där, tycker det är jobbigt när barnen är trötta och skrikiga när vi är där så som sagt bättre och ta dagar dem också vill och orkar, det är ju inte bara för oss det kan vara jobbigt...

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar