tisdag 10 april 2012

Jobbiga lämningar

Idag känner jag mig lite tom, lite orkeslös på något sätt... ...
Morgongen började helt ok här hemma med barnen och jag förberedde dem på att det var farmor som kom att hämta dem idag och att dem sedan skulle åka hem till henne för att sova där inatt. Detta pratade vi om redan igår just för att dem skulle vara förberedda på det och extra nu när Melvin har det så tufft med att vara ifrån oss. Det märkliga var också att igår kväll låg Hannes vaken länge i sängen och tillslut blev han väldigt ledsen, han var så ledsen över att sova borta nästa dag, något han inte brukar ha svårt för specielt inte hemma hos farmor och farfar. Han var så ledsen och sa att han bara ville vara med oss. Det är tufft, jag vet ju att dem har det bra hos farmor och farfar och får full uppmärsamhet men samtidigt kan jag inte lindra deras oro mer än att visa att jag kommer när jag sagt att jag ska komma, att finnas till för dem och ge dem all kärlek jag bara kan.
Under promenaden till dagis så hade vi pratat återigen om att dem skulle sova borta, Hannes blev lite ledsen igen men det gick snabbt över, sen på dagis när vi hade hängt av dem och det var dax för hejdå blir först Matheus ledsen och sen Melvin, åh det gör så ont i mig och det tar lika mycket på mig varje gång för man skulle bara vilja ta med dem hem igen och man skulle bara vilja försäkra dem om att allt kommer bli bra. Sån tur var lugnade dem sig ganska fort och gick för att vinka till mig i fönstret även Hannes (något han aldrig gör annars) när jag gått en liten bit bort såg jag hur ledsna Melvin och Matheus var igen.
Jag vet att dem säger att det går över på dagis men det hjälper inte mig när jag är i den situationen om och om igen, man känner sig så hemsk när man lämnar dem. Jag vet ju också att dem ringt till mig om det inte blivit bättre men det gör ändå lika ont i mig. Jag hoppas verkligen de snart kommer bli och framföralt kännas bättre för dem.

Ikväll är det möte i Malmö. då träffar vi andra som råkat ut för samma sak som vi, det är skönt när man väl är där, det är mer det där innan man är där. Jag har ju en tendes till att ibland ha lite svårt för att komma iväg och specielt när jag vet det kan vara tufft men samtidigt så vet jag att det känns bra efter åt.

1 kommentar: