torsdag 29 mars 2012

Uppskattning

En sak jag funderat på ett tag nu är att jag är ganska dålig på att visa uppskattning till de personerna jag har i min närhet. Trots att vi precis blivit tvungna att inse hur förgänligt och föränderligt livet är så kommer alltid vardagen och det som hör till den mellan. Att visa uppskattning försvinner från listan av allt annat. Men om det är någon som förtjänar min uppskattning så är det min fru - hon är en start människa, även om inte själv ser det alltid. Hon är en fantastisk mamma, även om hon inte alltid känner sig så. Hon är en otrolig själ, även om hon inte tycker det själv. För att ha gått igenom så mycket som vi gjort under vår tid tillsammans så har vi växt samman, och hon är till största del anledningen till att jag fortfarande tror på en framtid, hon och mina underbara barn.

Vi kanske alla skulle visa varandra lite mer uppskattning, istället för att gnälla när det inte blir som vi vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar