måndag 26 mars 2012

Tuff dag

Jag är lite arg på mig själv, jag tänkte när jag skapade denna bloggen att jag SKULLE skriva minst ett inlägg per dag och hålla det men det har jag inte gjort. Det är två dagar sedan nu, jag har känt ett behov av att skriva men har inte känt att jag hunnit eller inte tagit mig den tiden.

Jag vill även fortsätta skriva om namncermonin för Levi och så men jag har helt enkelt inte orkat än men tanken är att det ska komma.

 

Idag har varit en riktig skitdag och jobbig, fruktansvärt intensiv barnen har varit allt annat än lätta. Melvin är inne i någon period då allt verkligen bara är fel. Han kastar saker och är så arg det spelar ingen roll alls vad man gör för att det ska bli bra det blir ändå bara fel. Kanske är det en reaktion på allt som hände vid urnsättningen för han var lite så efter att Levi dött också det är så svårt att veta och han säger inte så mycket heller.

Matheus har sin bror som förebild och tar verkligen efter allt som Melvin gör så det är dubbelt upp kan man säga och han har dessutom samma vilja.

 

Hannes vår lilla Hannes har varit så ledsen och känslig idag, verkligen allt annat än glad och att se honom så och inte kunna veta vad man ska göra för honom är jätte jobbigt. Det gör verkligen ont i mig. Man vill ju så att alla ens barn ska må bra.

Jag funderar så mycket på barnen och hur dom mår och känner. Dom har verkligen tvingats gå igenom så mycket redan. Det känns ändå som vi har väldigt trygga och starka barn och dom vet att vi finns här för dom. Det är kanske det viktigaste också, att finnas, man behöver ju inte alltid säga en massa för att visa att man bryr sig.

 

Jag tänker på låten vi spelade på Levis begravning "Var inte rädd mitt barn" med Mikael Wiehe den säger så mycket  om hur jag känner och den får mig också att tänka på ALLA mina barn.

 


Var inte rädd mitt barn

Allt blir som det ska va

Trots skuggorna som  ruvar

och farorna som lurar

så lovar jag att allting ska bli bra

 

Var inte rädd mitt barn

Vi hittar snart tillbaks

Det finns en väg  i mörkret

i dimmorna och töcknet

Jag lovar dej att natten ska bli  dag

 

Jag är den bro

som orkar bära dej

Jag är den hamn

där du  är trygg

Jag är den eld

där du kan värma dej

Jag är den famn

som  ger dej skydd

 

Var inte rädd mitt barn

Vi kommer dit vi ska

På  andra sidan natten

finns gryningen och skratten

Jag lovar dej att allting  ska bli bra

 

Var inte rädd mitt barn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar