måndag 26 mars 2012

Idag är en dag...

Det är en tuff dag idag, vet inte varför men det värker i mig och allt känns så hopplöst och tungt.

Jag gråter och funderar, jag undrar och jag frågar, men jag hör inga svar, jag får inga svar.

 

Jag önskar ibland att jag kunde trolla bort mig själv, få komma till en plats där allt var lugnt och där ingen visste något om mig, där ingen kunde se mig som "kvinnan som kommer utan sitt nyfödda barn" och där ingen tycker det är märkligt att det fattas en.

Jag vet att även om jag skulle komma till en sån plats så finns mina tanlar och känslor ändå kvar för dom kan jag aldrig trolla bort och det vill jag inte heller, vissa saker vill jag minnas och vissa saker måste jag få minnas...

 

Just idag är det tufft, idag undrar jag om jag någonsin kommer fungera igen, om jag någon gång kommer få känna mig glad igen och då menar jag riktigt jävla glad?

Kommer jag kunna se mig i speglen och kunna känna att jag är bra för just nu står jag knappt ut.

 

Barnen springer här, var finns min ork?

Jag älskar dom över allt, men min ork den är inte där idag...

 

Jag kämpar för att hålla mig ovanför vattenytan för vad händer om jag sjunger längre?

Kommer jag orka upp igen?

 

Jag kämpar och det kommer jag fortsätta att göra för jag vet att jag behövs, men idag är en dag då jag får lite hjälp att hålla mig uppe, idag är en dag då jag inte orkar kämpa själv...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar