tisdag 26 juni 2012

Ibland

Ibland så lyckas man ta sig upp en liten bit ovanför vattenytan men ibland faller man ner under igen och kanske är det så att
vissa gånger så sjunker man än lite djupare än innan. Just nu så känner jag att jag är långt där under och har det väldigt
svårt att ta mig uppåt igen. Min ork är som bårtblåst och min lust den har försvunnit och jag känner mig bara så trött och
orkeslös. Det är tufft för samtidigt som jag själv ska hålla ihop så har jag barnen min familj att ta hand om och finnas för och
det är inte så lätt just nu och känna att man duger eller ens räcker till. Det är verkligen inte mycket jag orkar göra för tillfället
det finns inte heller så mycket som jag vill eller har lust till trots att jag så gärna någonstans där innom mig skulle vilja orka och
skulle vilja göra lite roliga saker så finns där ingen lust. Det jag gör just nu är att lägga enargi på skolarbetet vilket jag måste,
jag måste ju klara av det men det är allt annat än lätt...


Idag kom farmor och farbror Magnus hit och hämta med sig killarna för lek, mys, bus och övernattning i Sandby vilket barnen
verkligen såg framemot. Efter att ha väntat hela morgonen och hunnit vända upp och ner på hela lägenheten innan så kom dom
tillslut och barnen han knappt ens få skor på fötterna innan dom var utanför dörren. Kul att se dom så glada och att det var för
något som dom verkligen ville också! Det känns bra att dom kunde få vara där idag och imorgon, jag vet ju att dom trivs där och
jag känner mig trygg med att ha dom där också. Men visst är det tomt och tyst här hemma och man vet inte riktigt vad man ska
göra för man e ju så van vid att ha dom runt sig HELA tiden.

7 kommentarer: