fredag 6 april 2012

Tankar

Igår ville jag skriva, jag ville verkligen skriva men varje gång jag försökte logga in så gick det inte. Jag kände mig riktigt frustrerad, när jag verkligen kände behovet av att skriva så gick det inte... 

Jag funderade mycket under gårdagen och det var mycket om Levi.
Nu när alla påskförberedelser är igång och barnen har påsklov så blir det sådär lite extra påtagligt att Levi inte finns med oss. Jag saknar Levi så mycket och det finns ju inget jag önskar mig mer än att få vara med honom igen men jag vet ju att det inte går, inte än.
Vi åkte till graven igår och det kändes så bra, bara att få vara där med honom och hela familjen.
Tänk för några månader sedan planerade man för livet och alla dess händelser som nu påsken på ett helt annat sätt, inte trodde jag då att det var en grav jag skulle gå till för att göra påskfin för min son. Det är nog tur att man inte vet vad man ska behöva gå igenom i livet.
Men det är som pappa sa till mig, att Levi är med oss ändå och mer rätt kan han inte ha, för vart man än går eller var man än gör så finns han ju med, han är ju en del av mig.

När vi kom till graven igår så hade farbror Magnus varit där och även han lämnat lite avtryck efter sig och det värmer, det betyder så mycket för på det sättet känner man ju att han inte "glöms" av de andra, att han finns i andras tankar också och det känns bra! Det betyder lite extra.

Vi är i sommarstugan nu med alla barnen och delar av min familj och imorgon kommer resten av dom och även farmor och farfar vilket ska bli jätte mysigt. Tyvärr kommer en morbror och en farbror saknas men dom får vi mysa med sen istället.
Mamma och jag har fixat och donat med en massa inför imorgon och det känns riktigt bra, det är skönt att hålla i gång och att ha många bollar i luften för på så sätt så hinner man inte tänka för mycket. Känner att jag vill få en bra påsk och fram för allt att få ge barnen en bra påsk känns viktigt. Man vill ju inget hellre än att ens barn ska må och ha det bra, det är ju bara så.

Jag är så glad över att jag hunnit och fram för allt att jag kunde komma in och skriva lite, för det lättar faktiskt lite... ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar