måndag 23 april 2012

Måndag

Idag har barnen varit hemma ifrån dagis då det var planeringsdag, jag har alltid barnen hemma de dagarn för jag gillar inte alls att dem skulle
vara på ett helt annat dagis där dem dels inte känner någon och sen komma till något helt nytt ställe också nä det är en jobbig tanke ialla fall för mig.
Sen kan jag såklart förstå att vissa inte har den möjligheten och då får man ju ha dem där men måste jag inte så slipper jag gärna.


Dagen med barnen har varit helt ok med tanke på hur like ork både jag och Björn har. Vi kom iväg till biblioteket med dem vilket uppskattades massa
och dem hittade en massa olika böcker att låna och Melvin hottade en massa olika som dem även hade på dagis, så hem kom vi med en ganska så fin
liten hög. Matheus har dock inte riktigt varit sitt rätta jag idag han har verkat trött och lite hängig, inte alls ätit eller så men det visade sig sen att
han hade ganska så hög feber så det blir inget dagis för honom i morgon inte.


Björn ringde vårdcentralen idag, och det tycker jag att han gjorde rätt i. För han har inte alls känts som han brukar han har varit mer lätt irriterad
och orkeslös och det är jobbigt att se honom "ändras" så för mna är ju van vid honom på ett annat sätt och det gör en så ont att det inte finns något
som man kan göra mer än att finnas och att prata. Det som också blir lite extra tufft är ju när båda inte mår så bra så det är tur de dagar den andra
är lite extra stark eller orkar vara de för barnen för de märker man ju att de även påverkar dom.
Nu är han sjuksriven fulltid två veckor sen halvtid ytterligare två och de är nog en lagom och bra tid och skulle det inte funka då har han ialla fall
en läkare att kontakta. Vi har även bestämmt oss för att"gå och prata" med någon om allt som hänt och händer, det ingick även i vår försäkring och det
är nog något vi båda kan behöva.


Mamma ringde till mig i eftermiddags och pratade lite och det kändes så skönt för jag har saknat henne öite tror jag.
Hastigt och lustigt bestämde vi oss även för att ses och åka ut till en affär som har utförsäljning och det var hur mysigt som hellst att få
den tiden med henne och även om det inte var så lång stund så var det vår stund och vi hann även prata en del och det kändes så bra!
Sen följde hon med upp och mös lite med barnen vilket dom uppskattade massa dom blir alltid så glada när hon kommer och det är så härligt.
Min mamma betyder så mycket för mig, det finns inga ord som kan beskriva det, och jag tror att hon betyder mer för mig än vad hon egentligen
vet min mamma.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar