söndag 8 april 2012

Jobbigt igår kväll

Kvällen igår blev väldigt tuff för mig och jag hade verkligen svårt att få någon ro i kroppen. Jag hade svårt att sluta gråta när jag väl började och sen låg bara min sorg som ett moln över mig.

Och vet ni jag kände mig ensam, så jävla ensam. Det kändes som jag behövde ha någon hos mig, någon som kunde hålla om mig och lova mig att allt kommer bli bra samtidigt kände jag sån enorm skuld över att behöva tynga någon med min smärta då alla faktisgt hade en trevlig kväll så som det skulle vara och självklart så som jag ville att det skulle vara.

Plötsligt under kvällen när pappa tittade på mig igår så förstod han, det var så skönt han höll om mig länge och bara lät mig vara ledsen och det var skönt. När han höll om mig  så kunde jag inte annat än att önska mig liten igen, ni vet när man verkligen kunde krypa upp i sin mammas eller pappas knä så skyddad på något sätt och så trygg.
Men i ställlet så befinner man sig i verkligenheten min verklighet vårverklighet, så full av så mycket sorg och smärta men sen samtidigt med en massa kärlek och glädje för det finns, det vet jag och det känner jag det är bara lite svårt ibland att låta det ligga på första plats.

Min syster förstod också varför jag var så nere, hon sa bara till mig att hon förstod och att det inte var konstigt alls och det kändes också bra, men ändå man kände sig nästan lite ivägen igår.

Våra stora killar har också haft Levi med sig i sitt påskfirande, genom att prata om honom så har han även funnit med för dom.
Vår lilla Melvin har det nog väldigt tufft när han ska gå ifrån mig, Björn eller båda, han får sån ångest och blir så ledsen, detta kan även ske om han bara ska lämna rummet vi är i och gå till ett annat. Det är så hämskt synd om honom, han vill så gärna göra något men kan bli stoppad av sin oro att behöva gå ifrån oss. Det är tufft och det kan ta långtid innan han lugnar sig och kan känna ro igen. Om det inte går över får vi nog allt ta och ringa någon så vi kan få lite tips om huv vi på bästa sätt ska bemöta honom i detta. Det gör så ont i mig när han blir så ledsen och när han vill göra något men inte kan för all hans oro. Nä så ska inte en tre åring behöva känna.

Jag hoppas att ni har haft en härlig påsk!

7 kommentarer: